Image7

Billeder fra oldsagsstævne

Kære oldsager


Hvor var det fantastisk at opleve jer på banen. Alle mødte velforberedte til stævne, havde det rigtige
humør, forventninger og var opsatte på en forrygende dag. Vi så god ridning, dejlige heste, ekvipager der var med for første gang, og rutinerede ekvipager.

Trods manglende tildeling af Sosuassistenter, og strejke blandt sygeplejerskerne forløb stævnet tilfredsstillende, da de fleste oldsager trods diverse skavanker velvilligt sprang til hvor der var behov.

En særlig tak for baneplejen til Lars, ved ikke hvordan vi havde set ud hvis ikke du havde været flittig med vandvognen.

Efter spisningen kom uventet hjælp fra hjemmeplejen, de havde trods strejken blandt sygeplejerskerne fundet det muligt at tildele os et hjemmebesøg. Det viste sig at være en skarp dame, der havde hørt om vores stævne og nogle af de skavanker vores ryttere har, og hvordan disse skavanker indvirker negativt på ridningen. Hun medbragte derfor hjælpemidler der med brug og træning styrker gamle led, balance osv.

Glæder os til næste år, hvor vi forhåbentligt vil se resultaterne.

Kirsten

Se billeder fra stævnet her:   http://faxi-klubben.dk/galleri/gallery/oldsagsstaevne-2021/

13516728_748858771923197_7661379565371626219_n

Oldsagsstævne

Så er vi klar til Oldsagsstævnet

Oldsagsstævnet den 26.06 på Faxis bane, Asmindrupvej 100 Vipperød

Kære oldsager
Dagen nærmer sig, og vi glæder os rigtig meget til at se jer alle og jeres heste.
Rigtig mange har fået mulighed for at deltage i stævnet, og ca halvdelen af de
tilmeldte har også fået aftenudgang.
Fra kl 8.15 til kl 09.00 vil Hanne og Finn tage imod jer på parkeringspladsen.
Inden hestene læsses af skal i vise vaccination og hestepas til Hanne og Finn.
At have tilmeldt sig stævnet er at betragte som en underskrevet Tro og love erklæring.
I vil få startnumre (som sættes fast på stigbøjlerne med piberensere), samt
en fold tildelt.
Næsten alle ryttere har fået samme foldnummer som startnummer.
Fra 9.00 til 9.20 er der tid til at finde sig til rette på pladsen, nogen har også
en morgenopgave.
9.20 er der informationer ved ridebanen, og derefter begynder vi at konkurrere.
Alle klasserne bedømmes af Rikke Nielsen. Rikke er instruktør, pasrytter med
en guldmedalje i bagagen ved et VM, og tidligere mangeårig gædingakeppni-
dommer.
Festdeltagere skal huske: tallerken, bestik, glas og hvad man ønsker at drikke
til maden.
Vi håber vi alle vil få en rigtig dejlig dag.

De tre halvgrå.

 

TIDSPLAN  TIL  OLDSAGSSTÆVNET  DEN  26.06.21.

9.20        INFO
9.30        4.5
10.30      4.3
10.50       4.2
11.15       5.2
PAUSE
11.35       T.8
12.25       T.5
12.40       T.3
13.10       FROKOST
FINALER
13.50       4.5 B
14.10       4.3 A
14.35       4.2 A
15.00       T 8 B
PAUSE
15.30       T 5 A
15.50       4.5 A
16.10       T 3 A
16.30       T 8 A

Alle festtilmeldte oldsager gør klar til spisning
17.30   Spisning og festivitas

ARBEJDSOPGAVER  VED  OLDSAGSSTÆVNET  DEN  26.06.

KL  08.15 - 09.00   Indtjek og uddeling af startnumre, der sættes på stigbøjlerne, samt uddeling af folde:  Hanne og Finn.
Salg af drikkelse:  Birgitte Voigt, Rikke Faarborg, Charlotte Schmidt, Dorte Jensen, Vibeke Monberg, Anne Torkelund.
Hente sandwich:  Henning
Ledvogter:  Randi  Gaarde, Maria Martensen, Ann Stilhoff, Tina C Hansen, Stine Foersom.
Banepleje:  Lars
Speaker:  Hanne
Speakersekretær:  Formiddag:  Charlotte B. Lorentzen, Lise Hasle, Helle Hall, Merete Kofoed, BrittaTøndborg.
Speakersekretær eftermiddag:  Heidi Turi Montan.
Flag op/ned:  Jens Tange
Opsætning af pavillioner (2 stk), borde og stole til dommer og sekretær, og speaker og sekretær:  Elin Gran,
Steen Hansen, Jesper Swahn, Tommy Nielsen.
Nedtagning af pavillioner og borde og stole på plads:  Villy J. Anders J. Bjørn M. Flemming Ougaard.
Kaffebrygger:  Githa Larsen
Højttalere op/ned:  Rikke og Jan Søegaard
Uddeling af sandwich i frokostpausen:  Anette Klamer
Uddeling af sløjfer til de oldsager der ikke har fået aftenudgang:  Marianne Prebensen
Vi er blevet beskåret i SOSU hjælpere, der vil forekomme tidspunkter hvor der mangler ledvogtere og cafeteriafolk. Spring til hvor det er nødvendigt.
Ledvogtere, cafeteriafolk  og speakersekretærer aftaler selv hvornår de arbejder.

Naturmark


Lørdag d. 3/7 kl 15-17
Sted : Kundbyvej 42 4520 Svinninge.

Kan vi hestefolk hjælpe med at forbedre bioversiteten, på græs markerne.
Peter Weber,som er biolog og selvstændig rådgiver, vil komme og fortælle og give ideer til større
biologisk mangfoldighed på arealer/marker.
Give praktiske ideer/råd med udgangspunkt i planter.

Kan vi lade græsmarken stå urørt, kan vi forene heste afgræsning og planter/insekter, samt vildet.
Vi kigger på marken som står, urørt fra April til oktober.
Kan vi hjælpe bioversiteten hvis vi ikke slår græsset til hø/wrap og kan hestene vintergræsse på marken fra oktober.


Gratis deltagelse, samt kaffe/te -kage.

Max 25 personer.
Tilmelding senest 1/7
til Kirsten Roldhave på tlf 20468897 eller mail skjaldsbjerg@mail.dk.

13516728_748858771923197_7661379565371626219_n

Oldsagsstævne

OLDSAGSSTÆVNE.

Der var engang, for 20 år siden og det var første gang- den gang er nu vendt tilbage. Endnu flere Faxier, end dengang, er blevet gamle og flere er blevet gamle nok.
Derfor inviteres igen til Oldsagsstævne.
Puds din hukommelse af og bring minder frem fra en svunden tid. Sæt kryds i kalenderen ved den 26. juni og håb på udgangstilladelse fra plejehjemmet. Eneste 2 adgangskrav til stævnet er, at du er fyldt 40 år på dagen og at du er medlem af Faxi.

Der rides efter Fipo lignende regler, og klasserne afvikles som vanligt og I dømmes af en moden kvinde ved navn Rikke Nielsen.
Der kan dystes i T8, T5, T4, T3, 4.5, 4.3, 4.2 og 5.2.                                                                          

Tilmelding starter på Sporti 6.juni 2021 slutter den 13. juni 2021. Overvej ikke for længe der bliver rift om pladserne. Max deltager antal 40.
Startgebyret er 300 kr. pr ekvipage og vi håber at folkepensionen rækker.
Magter du at ride 2 heste, som er max pr rytter, bedes du tilmelde dem i prioriteret rækkefølge. Skriv hest 1 og hest 2 på din tilmelding. I tilfælde af venteliste forbeholder stævneudvalget sig ret til kun at tilskrive dig én plads. Dit ene startgebyr vil selvfølgelig da blive refunderet.
Du tildeles en nummereret fold ved ankomst (inkluderet i startgebyret). På den måde kan du bedre huske, hvilken fold du skal rengøre efter endt brug.
Ønsker du, af måske helbredsmæssige årsager, at sælge din deltagerplads, må du selv stå for afregning med køber. Du skal også oplyse købers medlemsnummer til stævnearrangøren. Gebyr 100 kr. Fortryder du dit valg af klasser eller hest ændrer vi det om muligt. Gebyr 100 kr. Ældes du eller din hest så hurtigt, at du må melde fra, tilbagebetales startgebyr minus 100 kr mod forevisning af læge- eller dyrlægeerklæring.

Vanen tro hjælpes alle ad til Faxistævner. De yngste tilmeldte kan forvente en arbejdsopgave i løbet af dagen/aftenen.
Besøgsvenner til opgaver byder vi hjertelig velkomne for eks.:
Indtjek af heste. Faxiterie, Kagebagning, Ledvogtere, Pleje af dommer, Dommersekretær, Sekretariatsarb. og Banepleje.
Uddeling af rosetter til alle finaledeltagere og præmier vil finde sted under aftenens festivitas. Så meld dig glad og tag gerne din nærmeste familie med til fest og festligt samvær i telt/klubhus ved Faxibanen.
Der serveres veltilberedt tyggevenlig mad for kun 120 kr.
Medbring selv tallerken, bestik, drikkelse og hagesmæk. Arbejdende besøgsvenner er selvfølgelig også velkomne til fest.
Skulle du være i tvivl om noget, efter dette lange skriv, så kontakt blot Kirsten Møller Jacobsen på borrevang@mail.tele.dk 27622477

De 3 halvgrå

Fullsizeoutput 12fb

Kristi Himmelfart stævne

Så fik vi gennemført Kristi Himmelfart stævnet på bedste vis.
Alt gik godt med fine heste og dygtige ryttere.
Godt besøgt og publikum passede godt på hinanden og overholdt corona reglerne.
Tak til alle jer, der var med til, at det kunne lade sig gøre.
En særlig tak til stævne udvalget. Kirsten, Hanne og Tenna.
Tak til dommerne.
Tak til Isabel, der tog mange flotte billeder undervejs.
Ialt en super dag.
Vi glæder os til næste stævne. Oldsags stævnet den 26-06-21

IMG 0748

Kristi Himmelfart stævne

Kære ryttere til Faxis Kristi Himmelfart stævne.

Vi glæder os til at se jer til Faxis Kr.H stævne.
Kl. 07.30 er der indtjek hos Hanne og Finn Eliasen, husk at tage temperatur på din hest, og fremvis pas og vaccination. Årlig vaccination.
At være tilmeldt til stævnet er det samme som at skrive en tro og love erklæring.
Der er en fold til alle, husk at aflevere den rengjort. Medbring selv spand til vand, vand forefindes i tank mellem foldene, og hane nede ved banen.

Corona restriktioner: Tilskuere bedes opholde sig ved langsiden ved volden, medbring selv stol. Gå bagom sekretariatet.
Klubhuset er kun åbent for dommere og hjælpere, Salg foregår ved døren.
Hold afstand!

Om formiddagen er programmet rullende, dvs. kommer vi foran, kører vi videre.
Tiderne om eftermiddagen ligger fast.

Hjælpertiderne er indrettet efter jeres starttider, har vi regnet forkert, og en ikke når frem til sit job, så vær søde at hjælpe hvor i kan.
I frokostpausen, når alle ved hvornår de skal ride, bedes farvebåndsuddelere og ledvogtere til eftermiddagen selv skrive sig på.

Overordnet tidsplan.

Kommer vi forud, kører vi rullende om formiddagen, og
frokostpausen vil evt. blive længere.
Kl . 07.30  indtjek ved Hanne og Finn Eliasen (Husk at have tilmeldt sig stævnet,
betragtes som en underskrift på Tro og love erklæring. Husk at tage temperatur på din hest, og medbring pas og Vaccination (helårlig vaccination).
08.25     Dommer og ryttermøde
08.30     4.5
09.20     4.2
09.40     5.2
10.00     Pause
10.10     4.3
10.30     T8
11.10     T3
11.50     Pause
12.00     T4
12.30     T5
12.50     Frokost
FINALER
13.20     4.5
13.45     4.2
14.10     5.2
14.40     4.3
15.05  Pause
15.15    T8
15.40    T3
16.05     T4
16.30     T5
Efter hver finale, æresrunde og uddeling af sløjfer.
17.00      TAK FOR I DAG!

Hjælperliste til Kr. Himmelfatstævne den 13.05.21

Indtjek kl 7.30: Hanne og Finn Eliasen
Dommersekretærer:  Formiddag:  Maike, Tina, Charlotte   Eftermiddag:  Ellen, Christina, Ann, Bjørn
Speaker sekretær eftermiddag: Christina
Dommersekretærer kan u.b. hente en sandwich i frokostpausen
Morgen:  Opsætning af pavilloner og højttalere:  Jette G., Steen, Flemming Samsøe, Anne Torkelund
Aften:  Nedtagning af pavilloner og højttalere: Trine Lassen, Stine M.Villy, Mikaela Yasmin Sommer
Flag op og ned: Carina Hansen, Camilla Lund
Dommerforplejning:  Susan H. A.
Cafeteria: Eddie Madsen, Adrian
Uddeling af sløjfer: Mie M. J.
Farvebånd og ledvogter:
8.20  -  9.10      Anne-Marie Friismose, Birgitte Wohlmuth
9.10  -  10.00    Annika Knudsen, Marianne Prebensen
PAUSE
10.00 – 11.00   Dorthe Kent, Sophia Lassen W.
11.00 – 11.50   Mathilde Stevns L., Zelina Djarling
11.50 – 12.50   Randi Egholm B., Rosa Zimkoff
Finaler:
Da vi ikke kender jeres placeringer, bedes flg. ryttere selv skrive sig på listen angående opgavefordeling om eftermiddagen, listen hænger ved indgang til banen.
Camilla Andersen, Elin Gran, Helle Hall, Marianne Lumbye, Merete Kofoed, Ole U. Larsen, Sara Krabbe, Sidse Ørndrup, Tenna Heimann, Britta Tøndborg, Maria Martensen, Pernille Fibecker
13.20   4.5
13.45   4.2
14.10   5.2
14.40  4.3
15.05 pause
15.15   T8
15.40   T3
16.05   T4
16.30   T5
Efter hver finale uddeling af sløjfer og æresrunde.
17.00  TAK FOR I DAG!

IMG 4392

Junior ridelejr

Kære Faximedlemmer.
I inviteres hermed til
Åben juniorridelejr for Faximedlemmer d. 13., 14. og 15. august 2021

At ridelejren er åben, betyder, at børn, der er medlem af Faxi og er fyldt 8 år kan deltage. Almindeligvis er man juniorrytter fra man bliver 12 til man fylder 16.

Hvis man er under 12 år, skal man være i følgeskab med en voksen, som forventes at hjælpe barnet med hest, udstyr, fodring, de praktiske ting som opvask, servering af mad …… og hvad der i øvrigt hører med til at være på ridelejr.

Vi skal ride og hygge med hestene og med forskellige aktiviteter. Ponygames, striglekonkurrencer, lege, evt. en aftenridetur, rideundervisning m.m……..

Der vil blive undervisning for rytterne i dels horsemanship v. Charlotte Lemming (https://charlottelemming.dk ) og dels alm. (islandsheste)ridning v. Louise Mølbak, som er uddannet rideinstruktør fra Dansk Islandshesteforening.

Vi har en uddannet kok til at lave maden til os. Der vil være mulighed for at kontakte hende, hvis der er særlige hensyn i forhold til den mad, der bliver tilberedt og serveret.

Søndag eftermiddag, vil der være et lille arrangement, hvor forældre kan komme og se prøver på, hvad vi har lavet i løbet af weekenden. Det bliver fra 14-15. Herefter pakker vi det sidste sammen og tager hjem.

Vi lægger op til, at der bliver to større telte til overnatning, et for de yngre deltagere med forældre og et for juniorer (12-15 år – uden forældre).

Man møder ind med hest på Faxi-banen (Asmindrupvej 100, 4390 Vipperød) d. 13. august imellem kl. 16 og 17. Vi slutter kl. 15 søndag d. 15. august. Og rydder derefter op og pakker sammen. Der er folde ved banen.

Tilmeldingen senest d. 28. juni kl. 12 og vi bruger ”først til mølleprincippet”. Der er plads til max 14 børn/unge og max 10 forældre.

Prisen er 550 kr. for børn incl. mad og 175 kr. for voksne – for mad.

Det konkrete program for weekenden sendes til deltagerne i god tid før lejren.

I er velkomne til at kontakte en af os i planlægningsgruppen, hvis I har spørgsmål.

De bedste hilsener
Planlægningsgruppen:

Ann Busch (Faxis bestyrelse) tlf: 28 90 75 90
Kathrine Vejrum Olsen (forælder) tlf: 28 74 14 99
Eddie Madsen (Faxis Bestyrelse) tlf: 30 69 51 76
Isabel Borggaard (juniorrytter) tlf: 61 12 16 86

Tilmeling: https://www.sporti.dk/event/activity.php?id=7933

IMG 0783

Krist Himmelfart stævne

OVERORDNET TIDSPLAN.

Kommer vi forud, kører vi rullende om formiddagen, og
frokostpausen vil evt. blive længere.
Kl . 07.30 indtjek ved Hanne og Finn Eliasen (Husk at have tilmeldt sig stævnet,
betragtes som en underskrift på Tro og love erklæring. Husk at tage temperatur på din hest, og medbring pas og Vaccination (helårlig vaccination).
08.25 Dommer og ryttermøde
08.30 4.5
09.20 4.2
09.40 5.2
10.00 Pause
10.10 4.3
10.30 T8
11.10 T3
11.50 Pause
12.00 T4
12.30 T5
12.50 Frokost
FINALER
13.20 4.5
13.45 4.2
14.10 5.2
14.55 4.3
15.20 T8
15.45 Pause
15.55 T3
16.20 T4
16.45 T5
Efter hver finale, æresrunde og uddeling af sløjfer.
17.15 TAK FOR I DAG!

Horsepark Sjælland

Horsepark Sjælland

Det er på lørdag (d. 8-5) der er Mountain trail igen, husk at tilmelde dig.

Mountain trail i Sjællands Horse Park

Jeg glæder mig til at se jer fra Faxi i Sjællands Horse Park til intro og undervisning i Mountain Trail.
Ambitionen er at gøre jer pivskrappe til Mountain Trail på et come-learn kursus i 3 timer.

Vi kommer til at gennemgå:
Hvad er mountain trail og hvorfor skal vi lave MT
Hvad er det for en sport og hvordan deltager man i stævner
Arbejde med hesten fra jorden og hvordan gør man det?
Arbejde med hesten fra ryggen og hvordan rider man øvelserne
Overgange mellem forhindringer
Sikkerhed og overblik
Forskellige måder at udføre øvelser på
Park kort efter første gang som betyder at du kan booke tid i parken og træne på egen hånd i de øvelser du har gennemgået sammen med mig.
Mulighed for udvidelse af park kort efterfølgende. Der kan bookes enkelt/delelektioner hvor vi gennemgår nye ting/øvelser du efterfølgende kan træne videre med på egen hånd.
Hvorfor skal du tilmelde dig dette kursus:
Du og din hest bliver mere sikre og modige sammen. Du lærer at forstå og gennemskue gode/dårlige set-ups for dig og din hest så I kan begå jer mere sikkert sammen. Du og din hest bliver super gode til Mountain Trail og du kan stille op til stævne, hvis du har lyst til det.
En gladere og sundere hest med mere overskud, smidighed og styrke. Mountain Trail er super sjovt og udfordrende

Praktisk:
Det er d 27/3 kl - (d 24/4 Aflyst på grund af for lidt tilmeldinger) - d 8/5 alle dage 13-16.

Vi mødes ca en halv time før

Der er 8 pladser pr gang Det koster: 350 kr pr ekvipage.                                                                  Der er paddocks til hestene.
Tilmelding hos Eddie med den dato, der passer dig, med først til mølle.                                              SMS til 30695176. Eller mail på eddiemadsen@gmail.com. Du hører om der er plads.                           Eddie står for indbetaling samlet.                                                                                                    Der kan købes sodavand, øl og lidt sødt.

Jeg glæder mig til at se dig til Mountain Trail i Sjællands Horse park

Ved yderligere spørgsmål er du velkommen til at tage fat i mig på tlf 40309219 eller Eddie Madsen.

 

Charlotte Lemming, Sjællands Horse Park

Hvalsøvej 27                                                                                                                                4320 Lejre

P6251602

Kristi Himmelfart stævne

Kr. Himmelfart stævne afholdes d. 13/5-2021 på Faxi´s 250 m bane Asmindrupvej 100 4390 Vipperød.

I inviteres hermed til Kr. Himmelfartstævne, vi glæder os så meget til at afholde stævne igen.

Stævnet er et D stævne og kræver selvfølgelig D licens.

Tilmeldings mulighederne er således:

Det er muligt at tilmelde i T.8 – T.5 – T.3 - T.4 og 4.5 – 4.3 – 4.2 – 5.2.
Der kan kun tilmeldes en tølt klasse og en gangartsklasse pr. hest.
Vi har plads til 40 ekvipager.

Deltager gebyr for Faxi medlemmer kr. 300 inkl. fold.
Deltager gebyr for ikke Faxi medlemmer kr. 400 inkl. fold.

Tilmelding for Faxi medlemmer åbner d. 26.04-2021 kl. 20.00.
Og for ikke medlemmer d. 28/4-2021 kl. 20.00.

https://www.sporti.dk/event/activity.php?id=7729

Der er cafeteria på stedet, men ikke med mad, bestil derfor sandwich ved tilmeldingen.

Tilmeldingen lukker d. 07.05-2021.

Venlig hilsen
Stævneudvalget

Sociale medier

  • FACEBOOK

Kontakt os

webmaster@faxi-klubben.dk

+45 28907590

Asmindrupvej 100

4390 Vipperød

 

Copyright © Faxi-klubben.dk